Die Frau har oss att bära saker

Visste ni att jag har världens sötaste hyresvärd. Die Frau, alltså. En vanlig lördagsmorgon när jag och min rumskompis skulle bege oss till das recyclinghof så stod det ett bord utanför vår dörr. På bordet låg en lapp och en godispåse.


































För er vars tyska inte är lika fantastisk som min, så ber lappen oss att bära ned bordet till die Fraus lägenhet. En annan gång bad die Frau mig att bära en ofantligt tung byrå upp från källaren i huset. För det fick jag en blank 2Euro-peng :)

 


Kommentarer
Postat av: la mamma



Sån tur för die Frau att hon har två starka flickor i huset! :)

2009-12-02 @ 20:19:02
Postat av: Charlotta Cleman

Det kanske var godispåsen hon menade :)



OMA

2009-12-02 @ 23:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0