Hon vill bara försäkra sig

I morse ringde min chef tidigt, tidigt och meddelade mig att die Frau hade ringt honom och frågat om jag kunde vara så vänlig att ta in tidningen åt henne för hon var sjuk. Naturligtvis sa jag att jag kunde göra det även om jag tyckte att det var lite konstig att die Frau inte ringde på huset interntelefon istället för att gå omvägen och ringa min chef.

Nå så jag går ut i trapphuset för att hämta den där tidningen och hör då hur die Frau ropar till mig att komma, så jag går ned till henne och får en en gång frågan om jag kan hämta tidningen åt henne eftersom hon är sjuk. I trappan har hon dessutom lagt en lapp och två chokladkakor och även på den står det "bitte holen sie meine Zeitung[...]"

Sen väntade hon i dörren medan jag hämtade tidningen.

Jag menar, hon nöjde sig inte med att bara skriva en lapp, eller bara be mig personligen, nej hon ringde min chef också.

Slutsats, hon har antingen mycket litet att göra eller så är tidningen mycket viktigt för henne.


Kommentarer
Postat av: la mamma

Ja, den frauen, vilka hyss hon har för sig :) Hoppas hon är frisk nu.

2009-12-13 @ 07:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0