En valross presentation

Rubriken blev lite klurig, hur skriver man som svensk en valross' presentation? Jag vet inte, och nu ser det dessvärre ut som om jag kommer att inleda den här bloggen med en rubrik bestående vad som vid första anblicken verkar vara en särskrivning. Jag ber om ursäkt för det och inleder istället min presentation.

Jag heter Åsa, och är ingen valross. Det vill säga jag väger inte ett ton, har inte en meterlånga betar och inte heller något decimetertjockt späcklager. Jag är ledsen om bloggens namn har vilselett er och ni nu känner er lurade på er naturupplevelse. Detta måste ni tyvärr leva med.

Nå, jag är 18 år och alldeles lagom tjock, precis som Karlsson på taket och det som skiljer mig från många andra är att jag snart ska bosätta mig utanför landets gränser för att arbeta som volontär på en ungdomsgård i Blaubeuren, Tyskland. Detta faktum är den här bloggens levnadsskäl. Det vill säga, den här bloggen finns för att jag ska kunna ventilera mina tankar om det år som jag kommer att spendera i Tyskland och för att ni ska kunna läsa om det. Svårare än så är det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0