Adventsblogg

Hejsan

Först och främst vill jag be om ursäkt för föregående dagars usla humör, men det låg faktiskt en död duva i trappan på cantralstationen.

Nå, jag sitter nu på kontoret och försöker komma på en bra fråga till min adventsblogg. Meningen är nämligen att vi ska fråga 24 olika personer en och samma fråga och sedan publicera svaren och en bild som personen själv tagit i bloggen. Det här uppdraget innebär många fördelar, bland annat att jag får använda hur många rosa post-it-lappar jag vill och dessutm att jag inte känner mig som jordens allra mest onödiga människa. Nå hittills har jag utarbetat följande förslag

"Was ist die erste das du denkst auf wenn du das Wort Weihnachtszeit/Adventszeit hört"
"Zeigen mir mit einem Bild was Weihnachtszeit für dich bedeutet"
eller var för inte
"Welches Bild hast du vor Auge, wenn du an Weihnachten denskt?"

Jag ber om ursäkt för den tyskan som precis som vanligt är helt åt fanders. Men jag har i alla fall ansvar för en adventsblogg, vad har du?

Märk förresten hur skickligt jag har översatt alla viktiga detaljer på adventsbloggen till tyska. Jag är fantastisk.


Kommentarer
Postat av: Mona Harr Ströhlein

Jag bara älskar din tyska - den är perfekt, precis som min! Svensk ordföljd med tyska ord - du och jag Åsa, vi ska för alltid ändra det tyska språket, till något begripligt, något som alla svenskar kan ta till sig ;-)Kram Mona

2009-11-23 @ 09:25:48
URL: http://ungisundsvall.se
Postat av: Åsa

Haha :D Jag har alltid misstänkt att jag gör det rätt medan alla dessa tyskar gör det fel! Tillsammans ska vi förändra världen Mona! ;)

2009-11-23 @ 10:40:52
Postat av: Åsa

Haha :D Jag har alltid misstänkt att jag gör det rätt medan alla dessa tyskar gör det fel! Tillsammans ska vi förändra världen Mona! ;)

2009-11-23 @ 10:40:56
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0