Diska

Nu ska jag hem och diska. Igår fick min kära rumskompis och jag nämligen ett ryck och bestämde oss för att laga finmiddag, dricka vin och sedan baka bröd. Då är det faktiskt för mycket begärt att man ska orka diska också. Brödet är förresten världens största, säkerligen i alla fall. Det är väl en cirkus 50 centimeter långt och 2 decimeter brett. Det var jästens fel inte vårt. Jäst heter Hefe på tyska.

Sen ska jag äta upp crepsen som är kvar sen igår.

Jag älskar att äta mat.

Sen ska jag på språkkurs.

Sen ska jag jobba.

Sen ska jag sova.

Vad ska ni göra idag? Nej, herregud, hahah jag skojade bara. Det är jag inte det minsta intresserad av!

Kommentarer
Postat av: la mamma

He he :D Ett förtjusande inlägg, Åsa. Både frejdigt och pedagogiskt liksom:) Tschüss på dig :)



2009-11-19 @ 12:40:41
Postat av: Bergis

Påväg hem mot sverige snart? Känner ju en viss saknad utav dig :) Hoppas iaf att du har det grymt bra där annars är de bara att hojta till så kommer jag och räddar dig :D

2009-11-19 @ 22:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0