Weinforum

Så igår jobbade jag från 17:00-01:00 på en vinprovning. Jag gick alltså runt med en liten namnsskylt som helt felaktigt sade att jag hette Asa Kempe, och samlade in vin och snapsglas för att sedan diska dem och ställa ut dem igen. De var inte så farligt som det låter, det var riktigt trevligt stundtals. Att jag sedan lyckades med konsstycket att vinna en lyxig vinprovningsresa för två gjorde ju faktiskt inte saken sämre. Inte alls. Det hela var mycket lustigt faktiskt, jag hade ju naturligtvis inte alls tänkt vinna en vinprovningsresa för två. Jag hade inte ens tänkt tävla om den men ödet ville annorlunda och jag och min rumskompis fyllde ändå i tävlingsformulären. Och så långt senare ropas det upp i högtalarna att Asa Kempe visst var vinnaren till det exlusiva priset. Så jag kunde inte göra annat än att förvirrat gå fram till podiet och låtsas att jag förstod vad som sades i mikrofonen innan jag fick ta emot mitt pris och lämna rampljuset.

Det var smått surealistikt. Vinprovning liksom. Vinprovning på tyska.
 



Och för er som undrar vad jag är för en slags konstig volontär som arbetar på vinprovningar så kan jag tala om för er att organisationen  där jag arbetar varje år gör det här för att samla in pengar som sedan används till att arrangera sommarläger för barn.

Kommentarer
Postat av: Moster

Och självklart tar du väl med din moster på resan?

2009-11-08 @ 21:26:13
Postat av: Fadren

BINGO :D

2009-11-17 @ 15:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0