Supersekretärin

Idag har jag har designat ett plakat inför die spielmesse som äger rum i helgen. En trevlig tillställning som går ut på att man får testa en massa olika brädspel och köpa fika av vårt Kafé. Dessutom har jag lagt upp lite nytt på organisationens hemsida (se länkar) och därför känt mig som en riktigt proffsig kontorsarbetare. Det är ganska proffsigt att hålla på med en och samma artikel i 3 timmar. Tro inte annat!  
Utöver detta har jag  skrivit en del mejl angående min adventsblogg som i nuläget bara har 7 av 24 dagar täckta. Men om inte det löser sig så är det ingen konst att hitta på en massa människor. Fru Groda och Herr Stövel har tillexempel ett par mycket fina jultraditioner att dela med sig av.  

Naturligtvis har jag också serverat de tyska barnen mat. Idag serverade vi dem pasta, linser och korv. Kanske den maträtt i hela världen som ser minst aptitlig ut.
Kanske.
Troligen.
Tyskar och mat. Suck. Smakar gör det men inte ser det mycket ut för världen. Önskar jag hade en bild så att jag kunde visa er. Men icke. Ni får nöja er med att föreställa er den lerbruna geggan ovanpå berget av makaroner med en halv korv som tilltugg..

Nu ska jag och min rumskompis cykla iväg och handla mat. Dagens fråga är förresten, hur länge efter det att bästföre-datumet gått ut, håller egentligen kycklingfiléer?

Kommentarer
Postat av: Fadren

Vadå, att cykla och köpa gammal kyckling verkar i alla fall dumt.. Annars är det förstås smak och lukt som avgör. Antar att ni inte handlat pasta, linser och korv.

Själv har jag restaurantätit ört o citronmarinerade kycklingribbs. Mums! Är i Göteborg för att hålla kurs. Kram

2009-11-24 @ 22:07:06
Postat av: la mamma

Liebe Supersekretärin - vad trevligt jobb du verkar ha :o)

Och lite frogforce i adventskalendern är väl aldrig fel ;)

2009-11-25 @ 09:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0