Raus aus Åmål och svenska våfflor

Hej goddag bitte :)

Jag sitter på kontoret, som för övrigt är väldigt stökigt och oorganiserat, och tar en paus från arbetet. För idag har jag faktiskt arbetat. Jag vet, är det inte fantastiskt?

Idag har jag inte bara skrivit en tidningsartikel (läs notis) på tyska om filmen som Kafét ska visa på fredag. Ja, varannan fredag har vi Freitagskino och den här fredagen är det Raus aus Åmåls tur. Är det inte spännande? "Fucking Åmål" på tyska. Jag ser nästan fram emot det. Speciellt som att vi ska servera våfflor till, tänk inte ens jag visste att våfflor var svenskt och inte visste jag att det passade som tilltugg till "Fucking Åmål" heller.Tänk er detta, Fucking Åmål, våfflor och tyska ungdomar. Vilken spännande fredag jag har att se fram emot. Idag ska vi till och med fara till IKEA och köpa hjortronsylt. Fucking Åmål och hjortronsylt. Ja det representerar väl Sverige så gott som något ..

Nå, som sagt är det inte det enda jag arbetat med idag. Nej, nej jag har dessutom gjort ett plakat (läs en affisch, de kallar affischer för plakat här, de felaktiga tyskarna! :( ) Affischen gör reklam för lördagens aktivitet på kaféet. På lördag är det nämligen reformationstag, tydligen firar man den där Martin Luther med pompa och ståt. I går hade vi ett tre timmar långt möte om vad som ska hända på denna reformationstag men jag förstår fortfarande inte riktigt vad som gäller.

De får skylla sig själva när de ska hålla på och prata sådan där Schwäbisch (eller hur det nu stavas)

I dag har jag dessutom fått en massa papper om migration att läsa igenom, tror att det är meningen att jag ska hålla i någonslags barngrupp om ämnet i februari. Mer information om detta kommer när jag börjar förstå vad folk faktiskt säger till mig.

Kommentarer
Postat av: Charlotta Cleman

Åsa, du är underbar!

Oma

2009-10-27 @ 23:54:36
Postat av: Simon

Hahaha. Vi har lite annorlunda ungdomsgårdar i Spanien. Jag ska tydligen vara informationsmänniska som berättar "De här aktiviteterna finns i Europa".. aktivera dem typ.



JAG VILL OCKSÅ GÖRA VÅFFLOR.

2009-10-28 @ 11:46:49
URL: http://simonsjostrom.se/spanien
Postat av: Åsa

:')

2009-10-28 @ 16:21:17
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0