"Hur är laget?"

Igår träffade jag en man på affären här i Blaubeuren, han blinkade konstant med ena ögat och så blev han överförtjust när jag inte förstod vad han sa eftersom jag var från Sverige. Han hade tydligen varit i Norge ett par gånger. "Hur är laget?" Frågade han överförtjust och först trodde jag att han kanske hade spelat fotboll ellr nåt liknande där i Norge. Men så här i efterhand tror jag att han kanske bara glömde ett ä. Överlycklig verkade han hur som helt vara över sin lilla mening. Han svarade till och med sig själv "jaateebraa!" när jag inte gjorde något försök att tala om för honom hur bra laget i fråga var..

Jag tackade hövligt nej till att få en guidad tur i Blaubeuren och flydde fältet.


Kommentarer
Postat av: Therese den bästa

Haha! det är den nya åsa, ond och bedrövlig ;)

2009-10-15 @ 16:24:48
URL: http://smellkarramellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0