Resan

Aha, men välkommen tillbaka käraste lilla valrossblogg. I detta nu sitter jag på das Büro vilket är det enda stället med Internet i denna värld dom heter Blaubeuren. Men låt oss inte gå händelserna i förväg. Vi börjar med:
Resan

1 oktober, 2009

 08:30: Tåget ger ifrån sig spöklika ljud, jag har druckit upp min drickyoghurt och läst i Kupé att plastpåsen är värdelös ur miljösynpunkt. Bestämde mig för att minimera användandet av denna vara.

 
08:32: Jag är alldeles ensam. På ett tåg. Jag är på väg till Tyskland. Jag har inte gråtit än.


 09:43: Egentligen borde jag se detta som ett äventyr. Ni vet, om livet vore en fantasy saga så vore det här mitt quest. Men om mitt liv vore en storslagen fantasysaga om hissnande äventyr och djup vänskap så skulle säkerligen Jörgen ha fått följa med mig.


 09:45 Jag börjar bli hungrig.


 10:10: Har ätit. Gick till Bistrovagnen och köpte te. 15 kr, rena rånet tänkte jag men nu har jag ändrat mig.


 10:12: Manpower bjöd på frukosten Bl.a. en sån där WASA hårdbrödssandwich. Den smakade chips OCH jag har smulat ned allt i min närhet.


 10:13: Kvinnorna bakom mig tycker att det är hysteriskt roligt att en av dem blandade ihop Cream cheese med Green Cheese. De har skrattat en kvart. Och så fort det blir tyst en minut eller två så för någon det på tal igen. Haha. Ha.


 10:23: Jag är alldeles för trött för det här. Jag saknar Mysjkin.


 10:25: Paradise Lost’s skiva symphony X gör mig vacker.


 10:26: Hur i hela världen ska jag få ut min väska när alla de andra väskorna blockerar vägen?


 10:53: Den dagen då Lordi vann Melodifestivalen; Ett litet steg för Finland men ett jättekliv för mänskligheten.


 11:31: Auf Arlanda. Det är hiskeligt mycket thailändare här. Är alla bärplockare på väg hem?

 

11:33: Nå, det är åtminstone förhållandevis lugnt här. Nu öppnar jag Unge Herr O. Stenvalls paket.

 


11:43: HAHAHAHAHAH Åh, O. Stenvall du är fantastisk <3 (en Merci-ask som när man öppnar den med O.Stenvalls röst sjunger I'm so happy I'm so glad that I met you, I like to thank you and thank you means Merci)


 12:19: Incheckning med tre kilos övervikt. Hon sade att Lufthansa är ganska hårda på vikten men hon tog inget betalt. Betalar man någon annanstans? L  Jag vill åka hem!! Hungrig igen…


 12:21: Det är lättare att se detta som ett dumt beslut om man är hungrig. Bäst att äta…


 12:47: MAAT (på Wayne’s, sallad. Asdyrt) Organiskt framställd lemonad till. Varsågod världen.


13:13:  Mätt. Undrar dock fortfarande hur jag tänkte med det här.


 13:14: Har sms:at Maria och frågat om man betalar övervikten någon annanstans. Hon har ännu inte svarat.


 13:15: Mer än hälften av salladen är kvar. Well that was money well spent.


 13:17: Nå, detta är lite som en fantasybok ändå.. Nej, håll bara käften!


13:26: En ashäftig flygkapten med en ashäftig flygkaptensmössa gick just förbi.


 13:27: Förbundet för slipsnissar har visst möte här bakom mig.


 13:28: Sms:ade Jörgen och bad henne komma hit för att kolla på slipsnissarnas möte.


 13:30: Väskan är trasig! :( 


14:47: Väskan är på ett mycket mystiskt sätt lagad och Jörgen har svarat och skrivit att hon tyvärr inte kan
komma men att jag inte ska vara ledsen för att Fåret Shaun finns i Tyskland också. Jag är ändå ledsen. Jag har också införskaffat två tidningar. En till Anders Allt om Historia och en till Tiffany Cosmopolitan. (Skäms)


14:50: En timme till avgång. USCH planen mullrar och himlen är grå. Jag vill inte upp i luften, jag vill inte. Vill inte. Vill inte. Jag struntar i om det är tusen gånger säkrare än att åka bil. Man kan ramla ned!

15:00 Har nu sänkt mina sista svenska kronor till röda korset.


16:15 Vem fan har gett världen tillåtelse att se ut som ett lapptäcke uppifrån?


Inget mer skrevs på denna min resa. Men trots detta kom jag säkert fram till Stuttgart, hittade både min väska och de som skulle hämta mig. Bilfärden till Blaubeuren gick bra den med och nu är jag här. Fast att jag ibland önskar att jag inte var det.

 

 


Kommentarer
Postat av: Simon

Gosh. Spännande. Skönt att du slapp betala övervikt! För övrigt hatar jag Merci-reklamerna innerligt, det måste vara en riktig skojare du fått den där av!



Och maten på Arlanda är ett skämtttt. Eller ja, den är väl okej, men priserna är ju inte från denna värld.

2009-10-03 @ 16:37:33
URL: http://simonsjostrom.se/spanien
Postat av: O.stevall

Hahaha jag älskade mitt merciskämt! Hoppas den skänkte dej mycket glädje;) skojaren i lådan är jag! Och glöm inte, trampa inte vatten i mjölk när månen är full och änderna är på jakt. Das båt!

2009-10-03 @ 17:35:23
Postat av: Jörgen

Anders, Anders! Ack, Anders <3<3

2009-10-03 @ 17:37:07
URL: http://ameow.blogg.se/
Postat av: Till O.Stenvall

Hahahahahaha det skänkte mig mycket glädje ja :) Och hoppas att du inte har naagonting emot att hela Arlanda hörde din vackra sång ? :) Hahaha du, det ska jag komma ihåg :D

2009-10-04 @ 18:41:20
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0