Åsa blivande boende på Weilerstrasse

Kära lilla valrossblogg idag fick jag mejl från min blivande arbetsplats i Blaubeuren. Av någon anledning gjorde det mig jätteupprymd. Det är så nära, så nära, så nära tills jag flyttar nu och jag pendlar mellan att nästan ångra mig till att inte tycka att tiden går fort nog.

Men tiden har gått fort nog, ja ska jag vara ärlig så vet jag inte vad som hände med den. Nu står jag här med mindre än två veckor kvar. Om mindre än två veckor så kommer jag att sätta min fot på flygplatsen i Stuttgard (aaagh*) och försöka hitta de som ska hämta mig där. De skev i mejlet att de ska ha små svenska flaggor så att jag känner igen dem. Och förtydligade det här med flaggornas storlek med en parantes (really small) Herregud, vad har jag gett mig in på?

Nå, jag har åtminstone fått nästan hela adressen dit jag ska bo nu... Okej, jag har fått gatunamnet: Weilerstrasse men man får väl vara nöjd med det lilla, antar jag. Usch, snart måste jag inse att det här är på riktigt. Ja, ni vet ju hur det är. Jag har vetat att jag kommer att åka en ganska lång tid, men det har hela tiden varit så långt bort. Jag har liksom kört med mentaliteten: Äsch, jag gör det senare. Och nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan skjuta upp saker längre. Det är lite nu eller aldrig. Med allting.

Dagens tyska ord är förresten givet. Här kommer det 
Schweinegrippeimpfungen: Svininfluensan. Så aktuellt






*den skriftliga versionen av ett nästan panikartat tjut.

Kommentarer
Postat av: Efraim

De har kanske flaggor tatuerade i snoppen! Man vet aldrig vad man ska förvänta sig av tyskarna...

2009-09-21 @ 17:57:09
URL: http://chicchanatokikara.blogspot.com
Postat av: Åsa

Inte okej :(

2009-09-24 @ 22:59:29
URL: http://asakempe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0