Sugöret som ville bli tysk

Igår var det ett litet Hejdå-Åsa-kalas hemma hos Viktoria. Ett riktigt kalas med ballonger, serpentiner, färgglada sugrör och tårta. Och precis som på ett riktigt kalas så fick jag ta med mig ballongerna och ett av sugrören hem :) Så nu ska de flytta till Tyskland med mig, nå inte ballongerna kanske men sugröret. Detta mina vänner är det mest nödvändiga i min packning.


Titta sådana fina disney-ballonger

Frågor som kom upp denna afton; Varför sålde inte Van Gogh några tavlor under sin livstid och varför ska Åsa flytta till Tyskland när hon kan vara hemma i Sverige och baka tårta med Viktoria?

Och sen när jag kommer hem till mitt kök mitt i den mörka natten, vad upptäcker jag då om inte att jultomten Unge Herr O. Stenvall har varit där och lämnat mig ett paket. Jag har försökt få pojken att tala om för mig vad detta förträffliga paket innehåller men han har bara sagt kryptiska saker så som; "Nu när jag täker efter så kanske den kan fastna i tullen" och "Bara försök glömma mig efter den här presenten" Jag är lite nyfiken. Faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0