Oförberett lördagsarbete

I morse ringde min chef mig klockan nio och sade att jag nog visst borde komma på det där mötet som han igår sa att jag inte behövde komma på. Det vore tydligen bra om vi var där och visade upp oss typ  Det var kul. Så kvart över nio stod jag vid Orelis säng och försökte få liv i henne. "Wache jetzt liebling" sa jag och fick grymtanden till svar. Sedan när hon äntligen förstod vårt grymma öde grät vi en stund tillsammans. Sen åt vi frukost. Dagen till ära öppnade jag en ny marmeladburk med en bärsort jag inte känner igen. Kan vara björnbär dock.

Så denna lördag har jag jobbat, eller snarare serverat en massa hungriga mötesdeltagare kaffe, hämtat pizza och serverat Pils. Och spelat en massa kort. Rätt så välförtjänta extrapengar måste jag säga.

Ikväll ska jag i alla fall på bio, tyskt bio.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0