Peace

Jag sitter på kontoret. Jag gäspar ibland. Utanför fönstret har det slutat snöa. Det droppar sakta från taken. Snart ska jag resa mig upp, kasta ett "bis später!" över axeln och gå de 500 meterna ner till kafét. Det är en helt vanlig tisdag i slutet av januari. Jag har inte gjort så mycket, läst mina mejl och inte orkat svara på dem. Hjälpt Orelis med ett plakat. Och tittat på snöfallet.

Om sju minuter slår kyrkklockorna i staden elva slag. Kaffet är slut på kontoret. Arbetet på kafét kommer att bli lite stressigt idag, på tisdagar kommer det alltid mycket folk. Många barn. Många lunchgäster. Men ikväll ska jag ta tåget in till Ulm och köpa ett staffli. Det är en rätt hyfsad tisdag för att vara en helt vanlig en.

Over and out
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0