äsch

Och igår var ju en rolig dag. Jag hade precis lagat en utsökt rotfruktssoppa (den första i mitt liv) men innan jag hann äta den så skulle jag en snabbis till kontoret eftersom den nya Orelis skulle ringa den gamla Orelis och henne ville jag gärna tala med. Fast i all min iver lyckades jag låsa in nyckeln i lägenheten och passande nog hade die Frau efter egen utsago blivit bestulen på sin extranyckel.

Så jag spenderade eftermiddagen hemma hos die Frau och väntade på att en brandmann skulle ha tid att komma och bryta upp dörren. För i min lägenhet så är man utan nyckel fast i trapphuset. Man behöver alltså nyckel för att ens komma ut. Jag antar att man kan säga att jag hade tur att die Frau var hemma...

Anmärkning, die Frau har ett sånt där självspelande piano, ni vet ett sådant som man hänger fast en pappersrulle i och sedan bara trampar på pedalerna så spelar det själv. Det var nog bara 100 år gammalt och hur coolt som helst.

Gårdagen var trots detta ingen hit, jag lyckades komma försent till min barngrupp som hur som helst inte var särskilt villiga att lyssna på mig. Och sedan på hemvägen körde jag naturligtvis fel och lyckades snurra på i säkert 2 mil innan jag äntligen hittade vägen till Blaubeuren igen.





Kommentarer
Postat av: Simon

Vad är det för skumma hus ni har där i Tyskland? Hahaha. Ever heard of something called portkod? :D

2010-07-09 @ 16:22:40
URL: http://simonsjostrom.se/blog
Postat av: Maria

Ett piano som man hänger fast en pappersrulle i? :S :)

2010-07-10 @ 14:12:04
URL: http://bouya.blogg.se/
Postat av: Maria

Även att jag var tvungen att skriva "yurka not" för att bevisa att jag inte är en dator.

2010-07-10 @ 14:13:20
Postat av: Fadren

Instämmer i ditt ÄSCH!

Känner mig också lite äsch efter en kväll på gatufesten utan öronproppar och dessutom musik jag gärna haft öronproppar till vid alla volymer..

2010-07-11 @ 10:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0