Och så levde de lyckliga i alla sina dagar, amen

Det första jag lade märke till när jag kom hem var prinsessbrölloppet. Det var överallt. På alla löpsedlar. På alla radiokanaler. Och upptryckt på T-shirts.  Men ändock som en slags näpen paradox, på typ ingens läppar. Vilket var rätt skönt. Då detta prinsessbröllopp intresserar mig ungefär lika mycket som min vänstra lilltånagel. Kanske till och med ännu mindre.

Übrigens var jag på en skola och pratade svenska idag. Det var ingen som förstod mig, så vi lekte en lek istället. Som en slags förberedning inför vårt lilla migrationsprojekt som börjar på måndag. Det går ut på att vi ska "utbilda" sjundeklassare till migrationsexperter. Höhö. Det är en rätt mysig uppgift. Som jag efter det evinnerliga pappersarbetet sätter stort värde på.

Ska gå till grönsakshandlaren nu. Ska köpa sallad.

Tschüsi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0