Angående fotbolls VM

Angående fotbolls VM. Så är mitt överlägset största mål att Tyskland ska förlora varenda match. Jag fullkomligt brinner för detta. * Jag sitter där i cafét och tittar på storbildsskärmen tillsammans med de andra som vrålar och skriker så fort Tyskland rör bollen. Visar mitt förakt för detta tråkiga storlag på ett lagom öppet sätt och applåderar plikttroget när motståndarna gör någonting bra**.

Saken är den att det kanske skulle kunna vara kul att heja på Tyskland. Jag menar det är ju olyckligtvis otvivelaktigen ett bra lag.*** Men jag kan inte. Det går inte. Det gör ont i mitt hjärta när jag försöker. Tyskland går ju ändå alltid bra. De behöver inte hejas på. De borde lära sig ödmjukhet och respekt för mindre nationer. De borde sluta vara så uppkäftiga. De borde förlora varenda liten match. De borde brin.. Nej förlåt. Det borde de inte. Men jag menar. Hur kul är det att heja på Tyskland? Jag hatar Tyskland.

Sedan att alla bilar, hus och trädgårdstomntar i hela Blaubeuren har smyckats med tyska flaggor och att en massa bilar faktiskt for runt i Blaubeuren och tutade i flera timmar efter att Tyskland hade vunnit den första gruppspelsmatchen mot Australien! Det gör bara saken en smula surrealistisk.

Jag saknar att ha ett lag att verkligen heja på och jag saknar att se på VM med min familj och mina vänner**** .

Men det går inte att sticka under stolen med att det faktiskt är jätteroligt att motarbeta resten av Blaubeuren i denna fråga.




Adjö då



*Nu gick det ju i och försig inte så bra i första matchen, Tyskland-Australien 4-0. Austrlien svek mig...

** Såsom avsiktliga försök att skada det tyska laget

*** Dessutom har det en spelare som heter Schweinsteiger (svinstigare) Jag menar hallå....

**** Vilka samtliga förstår värdet av en tysk förlust

Kommentarer
Postat av: Fadren

Trots att man till stor del pratar tyska i Schweiz var det ändå lite roligt att de dängde Spanien.

Heja Åsa!

2010-06-18 @ 10:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0