Hemma igen

Jag blir alltid deprimerad när jag kommer hem igen. Inte för att jag inte trivs hemma men för att jag alltid måste slänga halva kylen. Packa upp, tvätta  och städa. (Städa eftersom jag alltid åker i världens stress och lämnar lägenheten uppochned då jag inte har någonsomhelst förmåga att planera saker)

Jag har lock för öronen och snuva. Snuva är ett sött ord. Men snuva är inte sött.

Nu ska jag strax gå ned till Caféet för att ha möte om 24-stundekick. Någonslags veranstaltung som går ut på att några idioter spelar fotboll 24 timmar i sträck och sammlar in pengar till Argentina genom att göra mål. Detta är det största som händer i Blaubeuren  och för alla urinvånare är det så fantastiskt självklart vad det hela går ut på och hur det genomförs att de inte riktigt verkar fatta att jag inte har någon aning. Det jag ska ned på nu är en organisationsträff. Jag slår vad om att ja inte kommer att få en syl i vädret [ämnet leder väldigt ofta till livliga disskussioner som inte är lätta att hänga med i] och att mötet varar minst 3 timmar. Det blir nog roligt :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0