Klistermärken på chokladaskar

Goder afton,

jag är himla trött, snart ska jag springa* hem genom Blaubeuren och sendan ska jag handla. Det har varit en ansträngande dag. Först var det Schülercafé och tisdag, vilket innebär att det är mycket folk och man bara går och hoppas att maten ska räcka. Vilket den inte gjorde. Turligen** fanns det fischstäbchen i frysen. Sen har det varit lite kaos på kontoret eftersom en miljon*** små chokladaskar av metall måste vara färdiga att ges bort och säljas på torsdag. Olyckligtvis är Orelis på seminarium och jag har fått ängna dagen åt att till en början ensam och sen tillsammans med mina chefer klistra på reklamklistermärken på askarna, och på mappar och i taket och på golvet och i ansiktet. Nu ljuger jag. Det var bara på askarna och mapparna. Extra kul är det att klistermärkerna är för stora för askarna och därför måste beskäras först. [Nämnde jag i förra inlägget att jag inte kan göra saker rakt och genau?] Nåja, eftersom jag upptäckt svt-play så var det inte så illa utan ganska trivsamt. Dumma uppgifter kan vara riktigt avslappnande, speciellt som man får kolla på Skavlan samtidigt som man utför dem.
 OCH därtill äta butterbretzel
I ALLA FALL 

Fick äran att ringa min troliga efterföljande på posten som EJV Blaubeurens EVS-volontär eftersom Schorsch finner det lite jobbigt och ansträngande att prata engelska. Själv slapp jag engelskan eftersom min efterföljande är ålänning och pratar utmärkt svenska. Vi tar det som ett bevis på att jag själv gjort himla bra reklam för Sverige eh.. svensktalande människor :)

*Jag tänker då verkligen inte springa!
** Det var ett himla fint ord det :)
*** tror att siffran ligger närmare 300 :(

Kommentarer
Postat av: bergis

du borde testa tv3play också... www.tv3play.se :D

2010-03-17 @ 11:43:03
URL: http://johannabe.blogspot.com
Postat av: la mamma

Och det gick bra med svenskan då? Det är ett svårt språk det ;o)

2010-03-22 @ 16:27:50
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0