Översättning

Jag sitter och försöker översätta en text från tyska till svenska. Varför har ingen talat om för mig att det är jättesvårt att vara översättare? Det är inte det att jag inte kan tyska, det är inte det att jag inte kan svenska. Det är inte det att jag inte kan skriva. Det är bara det att det inte går att knyta ihop dessa kuskaper till en vettig text. Jag trodde att det skulle vara enkelt, jag borde helt enkelt vara född med kunskapen. Halva min släkt är förbövulen aktiva översättare.

Ibland kan jag svära på att min syster fick all intelligens och jag lämnades av gudarna att vara en sådär lagom söt och omtyckt idiot utan vare sig drivkraft eller motivation i tillräckligt stora mängder för att faktiskt klara av någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0