Så där ja,

nu har livet satt igång igen i Blaubeuren. Igår var jag tillexempel på ett jättespännande seminarium (heter det så på svenska?) i Stuttgart, gällande integrations frågor och barn/ungdomsarbete. Tänk vad folk ska ha problem med olika kulturer i onödan egentligen. Open minded är liksom inget stort. Människor alltså, suck.

Idag hur som helst så ligger mycket på schemat, liksom för att chockstarta efter de två veckorna i ingentinget. Bland annat ska jag snart gå ned till Blaubeuren Hauptschule och prata med rektorn, om det integrationsprojket vi har med ett par elever på skolan. Det ska bli...jobbigt. Retorer ni vet. Sen är det Schülercafé och så ska jag beställa flimer till höstens fredagsbio.

I övrigt så är datumet för min avskedsfest spikat.

Jesus, bara 14 dagar kvar i Blaubeuren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0