Lite nervös är jag ändå

Ingen vet ännu om denna blogg, därför har jag i snitt bara en läsare om dagen. Den läsaren är jag. Hihi.

Jag har börjat bli lite nervös nu. För flytten alltså, det börjar kännas lite onödigt att första gången man flyttar hemifrån flytta 200 mil bort till ett ställe där alla pratar tyska..Och vad vet jag om det där stället egentligen, Blaubeuren? Och framför allt vad vet jag om arbetet mer än att det är på en ungdomsgård, egentligen?

Varför kunde jag inte börja plugga precis som alla andra? Nå, för att jag skulle dö av tristess, förmodligen. Det är inte det att jag inte är duktig i skolan, det är jag, jag har aldrig haft några egentliga problem med någonting. Men jag är så oerhört less på att plugga. Oerhört, oerhört less. Tyskland är egentligen ett fantastiskt alternativ och när jag tänkter efter så kommer jag inte på vad jag annars skulle vilja göra. "Alla andra" flyttar också, inte lika långt kanske men flyttar gör de, till Umeå, till Linköping och till Skövde par example. Skulle jag inte flytta så skulle jag bli kvar här, i Söråker, och jobba, säkert i en affär eller någon annan - understimulerande -stans. Det är häftigare att jobba som volontär i Tyskland. Och förhoppningsvis mycket roligare.

Nej, nu tar vi och lär oss ett nytt tyskt ord istället.

Ordet är: Gepunktet - Prickig. Hah, vilket bra ord. Ich möchte gern eines gepunktet Pferd. Jag vill gärna ha en prickig häst.

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0