Trettonde november tjugohundranio - die Frau går in i min lägenhet

Hejsan kära vänner

Trevligt att ni är här. I dag har jag sökt igenom 2000 bilder och valt ut de som var bra, sedan har jag spånat mer på adventsbloggfrågan. Nu är jag precis tillbaka från en två och en halv timmes lunch. Eftersom det är fredageftermiddag så är ingen här på kontoret förutom jag. Så jag ska snart göra kväll jag med, tänkte ta mig en cykeltur faktiskt. Idag är det nämligen riktigt varmt i Blaubeuren. Och jag kan svära på att jag faktiskt såg solen i ungefär 3 minuter i förmiddags. Det var ett trevligt återseende. Ikväll är det Freitagskino på Kafét igen, Siben Leben med Will Smith, jag har aldrig hört talas om den filmen men det ryktas att Will Smith pluggade tyska mycket intensivt för att lära sig prata flytande under inspelningen...

Ehrm.

Och förresten så tror jag att die Frau går in i vår lägenhet och snokar när jag och min rumskompis inte är hemma. Jag baserar detta antagande på att hon en gång kom in i lägneheten när jag fortfarande inte gått till jobbet, trots att klockan var kring elva. Och på att vår dörr stod öppen igår när vi kom hem. Hon har dock sagt till min rumskompis att hon inte har någon nyckel till vår dörr. Jag borde förstås vara förbannad på henne, vilken störd tant! Men jag kan inte uppbringa mycket illvilja, vilket får mig att fundera på vad det är för fel på mig som inte reagerar starkare på att folk faktiskt går in i mitt hem när jag inte är hemma.. Det är faktiskt olustigt nu när jag tänker på det. Hjälp mig någon, vad gör man åt en sån sak?

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Gå in till die Frau när inte hon är hemma! Fast hon kanske alltid är hemma..? Hon kanske inte har något liv, liksom. Men om inte annat, kan du passa på att gå in till henne när hon är inne hos er. Det är en bra hämnd, tycker du inte? Och så kan du lämna massa konstiga lappar överallt :)

2009-11-13 @ 16:32:20
URL: http://ameow.blogg.se/
Postat av: la mamma

Tja, en hyresvärd har väl en viss rätt att gå in i lägenheterna med huvudnyckeln, i Tyskland som här ... men inte utan att fråga hyresgästen först förstås.

Undrar vad det är hon tittar efter?!

2009-11-16 @ 13:19:26
Postat av: la mamma

Tänk att du har sett SOLEN Åsa -- det har vi inte gjort här sen i oktober :(

2009-11-16 @ 13:21:18
Postat av: Sofia Berglund

Skaffa ett hänglås! var min första tanke. men sen kom jag på att det måste låsas från insidan ;/ FAN

Men sen kom jag på lösningen : Skaffa ett hänglås och klättra ut genom fönstret! ;D (om du bor på annan våning än den första våningen så skaffar du självklart en ihopfällbar stege som du enkelt och smidigt kan ta med dig i din väska! )

2009-11-17 @ 17:02:38
URL: http://sberglund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0