Das Religionsbekenntnis

Käraste lilla valrossblogg, idag har jag börjat packa i min jättestora resväska. Det är jättemycket saker i den och i detta nu väger den nästan exakt 20 kg. Vilket är den övre viktgränsen. Det är svårt att packa ska jag säga er min packlista ser tillexempel ut så här

Rosettsamling
Ragnhild
träskulpturer
fotografier
Alldeles nyss lade jag till kläder. För vad jag vet så behövs det i Tyskland också.

And for the record Ragnhild är en gul my-little-ponny-häst. And I'm not leaving without her. Märker ni vad häftig jag är som lägger in lite engelska fraser här och där?

Nå dags för ännu en liten lektion i det tyska språket. Dagens ord är: 

Religionsbekenntnis - Religionsbekännelse

Ett fantastiskt användbart ord om du frågar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0