Människor

Vet ni vad? Ibland önskar jag att jag valt ett annat land är Tyskland. Jag tycker inte ens om Tyskland. Och det är liksom inte kännt för att vara jorden mest spännande och exotiska land. Jag vet inte kanske är det bara jag. Men vore det inte mer spännande med Bulgarien eller Makedonien som vissa har farit till? Där kan man ju snacka om kulturskillnader på riktigt. Fast jag ska egentligen inte klaga, förmodligen är det för att jag sitter på ett alldeles för varmt kontor och mår illa som jag känner för att klaga lite; oroa er inte, det går snart över. Dessutom så stöter jag dagligen på andra kulturer här med, en av de fina fördelarna med att vara volontär. Man träffar så många andra volontärer, tja och "utlänningar" i största allmänhet. Jag menar kom igen, jag bodde i hop med en argentinska, och nu jobbar jag med en argentinare, jag träffar regelbundet tjecker, fransyskor, ungrare och så vidare. Jag har god kontakt med en finne och en norska, jag är tillsammans med en tysk som snart ska bosätta sig i Rumänien. Mitt liv formligen kryllar av kulturer.

Och som om inte det vore nog så kryllar den ju också av personligheter. Människor är väldigt fascinerande.





Kommentarer
Postat av: Elin

Det är inte alltid så roligt att bo i Bulgarien, men visst, det är ju ganska intressant (i varje fall det första halvåret) ;) Nej man ska inte klaga, det finns ju fördelar och nackdelar med allt. Jag tänkte dra igång lite studier i Lund när jag kommer hem (måste bara hitta bostad gulp). Vad ska du ha för dig efter Tyskland? Flytta till Rumänien? =P

2010-07-05 @ 18:36:02
URL: http://www.elin-bulgaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0