Vorbereitungswochenende fürs Waldheim

Ja, nu är förberednings-helgen för Waldheim* färdig. Det har varit en räcka av massmöten, möten i små grupper och möten i mellanstrora grupper. Själv förstod jag samtalsämnerna i varierande grad. Missförstå mig inte nu och tro att det hade med språket att göra. Jag har inga som helst problem att förstå vad man säger till mig. Men att i detalj planera någonting som du själv aldrig upplevt, tillsammans med trettio andra som har upplevt det hundratusentalsgånger, är lite klurigt.

Om det gav någonting? Naja. Varje kvarts-paus varade en halvtimme och folk kom och gick lite som de ville, den obligatoriska närvaron till trots. Ungdomar i Tyskland är likt ungdomar i Sverige lite hjärndöda. Och ibland vill man väl slå in skallen på någon. Men den allra största hälften var fina människor och jag skulle inte vilja kallade bortslösad tid.

Trött är jag hur som helst och jag har ingen som helst lust att gå hem och diska. Övervintrar här på kontoret istället. Här är det för första gången på 50 ansträngande timmar alldeles lugnt.


*Ett två veckor långt sommarläger för barn på vilket jag och 35 andra unga människor mellan 16-30 ska jobba i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0