Integrationskursen är slut

Idag är en lång dag. Den började alldeles för tidigt och kommer att sluta alldeles för sent. Samtidigt har det varit en trevlig dag om en lite arbetsamt. Det var nämligen dagen då de pojkar jag haft i integrationsträningen skulle genomföra sitt slutprojekt.

Igår hade vi det sista förberedningsmötet och allt var kaos. Idag dök en av pojkarna inte upp eftersom han var sjuk. Och ändå gick allt bra, de hade väl i slutändan inte så mycket med integration att göra, projektet, men i det här fallet är jag glad över att de lyckades med någonting överhuvudtaget. Mina stackars trettonåringar, högljudda och slarviga fast jävligt söta och rara på sitt eget lilla vis. De höll i stationsspel för skolans femteklassare och det gjorde de bra. Det vill säga femteklassarna hade det roligt och mina pojkar fick känna sig seriösa och duktiga.

Sen var det kaos på Kaféet idag också, från att ha haft i snitt runt 10 gäster hade vi idag 35 stycken. Och ikväll är det möte, för alla medarbetare med tillbakablick på sommarens arbete. Hjälp vad mina dagar är fulla, och mitt i detta ska jag hinna med det där Youthpasset också.

Min svenska organisation hävdar att min koordinernade organisation ska hjälpa mig, men min koordinernade hävdar att min mottagande ska hjälpa mig. Och tydligen är det nytt för i år och struligt, eller jättelätt och överdrivet. Beroende på vem man frågar.

På lördag är det avskedsfest a la åsa och på onsdag om en vecka bär det av hemmåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0