Pengarna och främligsfientligheten - Ett lyckat val

Alltså det där valet? Jag är ju inte i Sverige och har väl missat en del så klart. Men Svt-play har hållit mig hyfsat uppdaterad och jag har naturligtvis röstat*. Dessutom raporterar tidningarna här om "Schwedens Weg nach rechts", Sveriges väg mot höger och naturligtvis om "Die Schwedendemokraten"s oroväckande framfart. Och vad gör Sverige, vi röstar bort det som vi borde vara så stolta över, jämnlikhet och solidaritet och så RÖSTAR vi på pengar. Jag blir så besviken på världen och livet att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv. Pengar eller människor och så väljer man pengar.

Och inte nog med det, Sverigedemokraterna fick nästan 6% av rösterna. 6 PROCENT?! Hur tänker folk, kan folk tänka? Jimmi åkesson kan få kamma till sina ord så mycket han vill, en "ansvarsfull invandringspolitik" jajamensan det är grejer det! Men människor, röstberättigade idioter, försök att tänka till lite vid nästa val. Människan kan tala väl, men han vill minska invandringen med 90% och bevara Sverige svenskt. Vid det uttalandet borde det ringa en varningsklocka, hos oss alla. En demokrati fungerar inte om man inte tänker innan man röstar.


Och nu måste jag jobba.

*Alla måste rösta! Det finns ytterst få godkända anledningar till att inte göra det. Fattar ni inte att de som inte röstar automatiskt röstar på de som vinner, och på slutresultatet. Det finns ingenting sådat som en blank röst.

Kommentarer
Postat av: la mamma





Väl talat Åsa. På riktigt alltså. Människor eller pengar, det är vad det i grunden handlar om.

2010-09-20 @ 15:54:36
Postat av: Moster

Mycket väl talat, kära systerdotter! Du kanske skulle bli ... hrm ... politiker?



Fast ärligt talat, jättebra och jag står på din sida :)

2010-09-20 @ 17:38:29
Postat av: Julia

Skulle haft en gillaknapp :(

(Y)(Y)(Y)(Y)

2010-09-20 @ 18:19:29
URL: http://juliatyp.blogg.se/
Postat av: Julia

Jaaa! Vi kan starta ett eget parti! :D Gillaknapppåbloggpartiet! Vi har redan en röst från Betty! :)

2010-09-21 @ 19:14:32
URL: http://juliatyp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0