Samvetet

Jag fick ett sting av dåligt samvete nu. Den här bloggen ska ju handla om hur det är att vara volontär. Det känns lite som att jag den senaste tiden har missat det lite. Det är bara det att jag inte jobbar just nu. Och att tjata ännu mer om min konstiga hyresvärdinna som nu barrikerat sin dörr med en blomkruka känns lite urvattnat. Dessutom känns det lite som om min tid här redan är över, jag liksom bara väntar på att åka hem igen. Inte för att jag inte trivs egentligen men eftersom det inte finns någonting att jobba med. Allt är liksom redan gjort. Okej, så jag borde verkligen ta tag i mitt Youthpass. Och jag har ett par arbetsuppgifter kvar när väl de tyska skolorna startar igen om en vecka. Bland annat ett seminar som handlar om integrationsfrågor, vilket jag ser framemot samtidigt som jag hoppas att jag inte måste säga någonting inför en massa folk :(


Hur som helst. Ska jag ge er ett tipps,
åk som volontärer det är toppen! Men se till att ni får bo och jobba med andra ungdomar helst andra volontärer. Min bästa tid i Tyskland var den när jag bodde och arbetade med Orelis. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0