Mat

Nu ska jag gå hem och laga mat. Idag har arbetstiderna varit alldeles rättvisa, till kontoret halv tolv och därifrån klockan tre. Som det ska vara.

Visserligen jobbar jag hela kvällen på kaféet men ändå. Det nämner vi inte nu, då låter ju mina arbetstider inte alls fördelaktiga.

Vet ni förrsten vad? När jag bodde hemma så tog sakerna i kylskåpet aldrig slut med undantag för mjölken. Men nu, nu tar ju maten slut hela tiden! Bröd måste vi köpa nytt nästan varannan dag och mjölk minst var tredje dag och ost och skinka och tja ägg och och smör. Och yogurt och müsli det måste man köpa minst en gång i veckan. Varför finns aldrig maten automatiskt i mitt kylskåp? Och vem är det som äter upp all mat hela tiden, min rumskamrat och jag kan väl omöjligt äta så mycket heller? Är det die Frau? Är det Jesus? Ja, jag vet inte. 

 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad är det för jobb du har? (:



Sv: Haha, ja, jag tror inte jag vet vad "hoppborg" heter på tyska ;D



Där jag satte growyn grejen tycker jag den passar ganska bra. Eller jag hoppas det i alla fall, haha!

2009-11-27 @ 15:34:12
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: la mamma

Ha ha, och då bor du ändå inte med Harald Kempe! :o)

2009-11-27 @ 19:37:07
Postat av: Fadren

Här har vi en liten fe som fyller på kylskåpet varje natt men det skedde då du sov. Tyvärr har fen inte förstått det där med kor så visst, mjölken tar fortfarande slut men nu finns det för du och Torsten och Harald och Einar är inte hemma så femjölken räcker. ;)

2009-11-27 @ 23:30:04
Postat av: Sofia Berglund

Jag hoppas jag någon gång får se ditt trapphus Åsa! hade ju varit roligt o se vad de första stället du bodde på såg ut innuti sen du flyttade bort från lilla Söråker! ;)PUSSAR

2009-11-28 @ 21:45:57
URL: http://sberglund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0