Die Flitterwochen sind vorbei

 (Smekmånaden är över)

Ja, jag har varit här i en månad och en dag nu. Och på avreseseminariet sa de att under den första tiden skulle allt vara nytt och spännande och därför kul men att man sedan brukade gå ner i en svacka. Så här sitter jag och väntar på att bli deprimerad.

Medan jag väntar kan jag lika gärna berätta om min helg. Som ni kanske har förstått så har jag inte så där väldigt mycket arbetsuppgifter här på kontoret men den här helgen har jag jobbat både fredag och lördag kväll på Kaféet. I fredags var det som sagt Freitagskino med Fucking Åmål. Jag har alltså nu sett Fucking Åmål dubbad till tyska och överlevt. Det kom som vanligt inte så mycket folk men några stycken kom ändå även om de var i 30 års åldern och säkerligen inte tyckte filmen var någon hit. Jag trodde att kaféet var ett ungdomsställe men uppenbarligen inte... Undra hur de tänkt när de valde Fucking Åmål? Det var faktiskt lite pinsamt. Nå, jag är oskyldig och om någon frågar så förstår jag ingenting... 

Sen i lördags var det Reformationstag, då var kaféet också öppet och utanför hade vi facklor och eldar och alla som kom (7-8 stycken) fick skriva med en fackla i luften vilket fotografterades med lång slutningstid. Det blev riktigt snyggt. Men det hela var samtidigt lite sorgligt. Det kommer ju nästan inget folk och min chef är så engagerad och han hade skrivit en liten text om vad reformationen var för honom och så vidare. Det var sött.
Själv höll jag i en fackla i 4 timmar vilket har fått till följd att mina händer fortfarande luktar vax :)

Kommentarer
Postat av: Simon

Jag vet inte om smekmånaden är över för mig. Efter två veckor? Kanske ja förstår du. Närå, jag tycker fortfarande det är spännande och så. Börjar bli less på vissa människor dock!



Och vad tråkigt för din chef. Sånt där blir man nästan deprimerad av, jätteengagerade människor som inte får ut något av sitt slit.

2009-11-03 @ 15:40:05
URL: http://simonsjostrom.se/spanien

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0