Obligatorisk avresekurs

God eftermiddag.

Jag har just packat pappas resväska full med kläder och körkorsteoriböcker. Det förhåller sig nämligen så att jag skall fara på kurs. En obligatorisk avresekurs för volontärer. Jag misstänker att det är en sån där kurs där man får leka under förevändningen att man lär känna varandra och sådan är alltid välkommet. Sen ska vi visst få lära oss om interkultuelltarbete också, så det blir nog bra.

I nuläget vet jag mycket lite om den här kursen, jag har koll på är att tåget går den omänskligt tidiga tiden 06:12 i morgon bitti och att biljetterna är nedstoppade i min handväska. Jag vet också att den äger rum på Lidingö och att jag förväntas ta mig dit från Stockholms centralstation på egen hand. Tur att jag har lokalsinne som ett blad. [Vi får hoppas att mitt resesällskap, Simon (En trevlig prick som också känner för det här med att ge sig ut i världen och volontärarbeta) är duktig på det här med att hitta saker i stora städer.]

En sista sak vet jag och det är att kursen innehåller "utmaningar på höjden", vilket låter misstänkt likt någonslags höghöjdsaktivitet. Obehagligt.

Nå, jag får väl uppdatera er efter kursen för då borde jag ju enligt logikens alla lagar veta mer.

Låt oss nu lära oss ett nytt tyskt ord. Vänta lite så går jag och hämtar den luggslitna, gröna ordboken
:
Die Säge - Sågen

Ja då har jag lärt mig någonting nytt även denna dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0