Summa sumarum

Den här helgen har inte alls rusat förbi.

Vem gav den tillåtelsen att göra det?

Nåja, jag var säker hemma en timme eller två sammanlagt.

I lördags var jag i Stuttgard och hälsade på Alex, tummarna upp för det och för jordens största julmarknad. Tummarna ned för att tåget körde ihjäl någon och blev ruskigt försenad. Två gånger har jag gett mig ut på en längre tågresa här i Tyskland, båda gångerna har det skett ett "Person Umfall" är det lite av temat eller är det bara slumpen? Det får vi aldrig veta.

Jag har förresten spelat Kneckt Rupert tre dagar i rad nu och varit perfekt i min roll. Vet ni inte vem kneckt Rupert är eftersom ni är sämst på ämnet tyska traditioner så kan jag berätta för er att det är Nikolaus (och absolut inte coca cola tomtens) elake följeslagare. Jag gillar mitt jobb, om inte annat är det omväxlande.

Dessutom kan jag numera bada i choklad. Det är många som tror att de stackars volontärerna behöver något lite extra så här i juletider. Och inte ska de väl vara utan någonting på Nikolaus Tag inte. ICKE SA NICKE.

Jag är hungrig. Jag ska nog cykla hem till lägenheten och steka ägg och koka te nu. Sen ska jag pyssla, för jag har hittat jordens största pysselaffär i Ulm :)

Sen ska jag hälla alla mina chokladpraliner i badkaret och bada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0