En död duva, en centralstation och tystnad

Jag har slutat låtsas arbeta nu. Tänk jag hade kunnat sova hela morgonen istället för att sitta här och se dum ut. Igår på språkkursen fick jag beröm för att jag vågade öppna käften trots att allt jag säger är totalt felaktigt och gramatiskt sett helt åt fanders Tror att det var meningen att vara en uppmuntrande kommentar. Jag menar Fröken är nog inte ond eller så. Men jag kunde inte låta bli att ta illa vid mig och av princip hålla käften resten av lektionen inte minst för att det ligger en död duva i trappan på centralstationen.

Kommentarer
Postat av: la mamma

Din lärare kanske inte är så socialt begåvad bara, när hon uttrycker sig så där klumpigt. Sen är det ju sant att det ÄR jättebra att våga prata fast man inte är säker på om man säger rätt. Det gäller att göra saker i rätt ordning - prata först och tänka sen :D



Jag tycker du ska klaga hos din chef och säga att du vill jobba och göra nytta! Det måste han ju fatta.

2009-11-10 @ 12:21:23
Postat av: Elin

Vet vad du menar, det där med att låtsas jobba är en konst som jag utvecklar för fullt här på kontoret =P

2009-11-10 @ 13:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0