IKEA

Så igår var jag på IKEA och skulle köpa hjortronsylt och en ny kudde. Jag har ju redan nämnt att min nuvarande är gigantiskt och allmänt jättekonstig. Men hör och häpna. Vad upptäcker jag om inte att ALLA kuddar i Tyskland är jättestora och konstiga. Seriöst. De har inga normala kuddar. Inga mindre än en lastbilar i alla fall :(

Dessutom gav IKEA mig hemlängtan. Varför kan man ju fråga sig, har personligen aldrig sett IKEA som hemma förut. Nå, hemlängtan botades lite av att jag blev bjuden på kvällsfika hos en familj som hade nutella och hembakt bröd. (Förtydligande, det var inte en random familj, det var samma människor som jobbar på Kafét och som jag ska göra våfflor tillsammans med på fredag. Familj och famij förresten, det var en ung kvinna och en äldre kvinna.)

 Nå, nu har vi åtminstone hjortronsylt, för det hade IKEA minsann, Hjortronsylt men inte normalstora kuddar. Suck. Dessutom kan jag och min rumskompis njuta av Flädersaft i flera veckor framöver :)

Kommentarer
Postat av: la mamma

Jag som trodde att man kunde lita på IKEA .. att de hade samma saker över hela världen, typ. Hur ska man nu våga åka utomlands? :o



Ska jag försöka ta med din kudde i handbagaget? x

2009-10-29 @ 07:36:12
Postat av: Anders

haha ja jag vet, sjukligt tråkigt att upptäcka en sådan sak. :( Hahha nej då. Men en vinterjacka vora kanske praktiskt :O

2009-10-29 @ 09:17:15
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/
Postat av: Mona

Tyska kuddar ja - de är opraktiska, jag håller med..Hjortonsylt? Gillar du det? Äter du det ofta hemma? Eller bara för att det är "svenskt" när du är utomlands ;-) Känner igen det beteendet...när jag bodde i Grekland firade vi svenskar Svenska nationaldagen med pompa och ståt varje år - sen jag flyttade till Sverige vet jag knappt längre vilken dag det är...konstigt faktiskt....

Lite hemlängtan är bra - Sundsvall komer att likna utopia när du kommer hem igen :-)

Kram

Mona

2009-10-30 @ 09:19:35
URL: http://ungisundsvall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0