Modernkonst, ja aber natürlich

Så min rumskompis hade en liten tillställning igår, jag var lite orolig för att die Frau skulle bli arg men  vad hade jag att säga till om? Nå, tillslut blev vi tillslut bara fem personer varav en helt klart var en viking och en var fransman. Fransmannen var förövrigt sjuklligt lik mitt ex, det är sant, de båda kunde ha varit tvilllingar. Det var naturligtvis obehagligt men gick snart över.

Men i morse när jag vaknade så upptäckte jag att någon (jag misstänker att det var vikingen) hade tagit vårt salladshuvud och lite ost ur kylen och sedan stoppat dem i en plastpåse och lagt detta på köksbänken. Jag kan för mitt liv inte förstå varför så jag får helt enkelt sluta mig till att det hela är menat som ett modernt konstverk.

Nu ska jag gå hem och fundera på nämnda konstverks mening och djup och sen ska jag ge mig ut och springa för första gången sen jag kom hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0