Obligtorisk ankomstseminarium

Utanför fönstret kuttrar en massa duvor. Är det ett tecken. Är det bara duvor?

Nej, men så här är det. I morgon far jag till Heidelberg för att delta i ett obligatoriskt ankomstseminarium för alla EVS-volontärer i området. Det är ganska många det, 15 stycken eller så och från alla möjliga nationaliteter. Detta vet jag, för jag har tjuvkikat på deltagarlistan. Det ska bli roligt. Och spännande. Och ni vet, förhoppningsvis lärorikt också. Känns fint att få träffa andra som också plötsligt beslutat sig för att fara till Tyskland. Och på packninslistan står det vandringsskor så förhoppingsvis får vi vandra också :) Dessutom får vi säkerligen leka en massa. (åtminstone om det här seminariet är det minsta likt avreseseminariet. Tror faktiskt att det ska vara ett mitten-seminarium också och sen när jag kommer hem ännu ett seminarium, då ett hemkomstseminarium. Jag vet, värst vad många seminarium, va? Men jag klagar inte jag tackar EU och njuter)

Seminariet håller på i nio dagar och jag vet inte alls om jag kommer att ha tillgång till internet så därför vill jag nu varna känsliga tittare för att den här bloggen kan komma att ligga nere ett tag.

Nu måste jag nog leta upp någon som säger åt mig vad jag kan göra. För att bara sitta och lyssna på duvorna är ju ingen hit. Bättre då att lyssna på Dio och fika lite :)

Kommentarer
Postat av: Elin

hehe, lyssna på duvorna är ungefär vad jag gör på kontoret =P Shit, 9 dagar? Vad länge, hoppas mitt också håller på så länge!

2009-10-14 @ 11:37:45
Postat av: Simon

Kuuul. Hoppas jag får åka på arrival training också. Eller ja, alla är berättigade till det så eh.. hahaha. ANNARS JEVVLAR.

2009-10-14 @ 16:23:45
URL: http://simonsjostrom.se/spanien
Postat av: Fadren

Inväntar med spänning fortsättningen :)

2009-10-17 @ 22:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0