Tysk häxa

Förfärlig dag igår. Huvudvärk. Och språkkurs med deltagare som alla var Hej-jag-är-+25-och-går-den-här språkkursen-eftersom-jag-gift –mig-med-en-tysk-människor…Sista timmen var jag förfärligt hungrig. Ville hem. Bestämde mig för att äta i Ulm. Letade efter Subway. Hade olyckligtvis glömt var Subway låg irrade runt hittade inget bra substitut, irrade lite mer  och dog lite mer för var sekund men hittade tillslut Subway ändå. Fortfarande ingen vitlöksdressing. :(

Lite mättare och med lite mindre huvudvärk gick jag för att köpa schampo, balsam, tvål och foundation efter som jag ändå väntade på tåget. Hade redan bestämt vad jag skulle ha så jag skulle bara köpa det. Hittade till min stora lycka den foundation jag ville ha men olyckligtvis frågade just då en tysk häxa till 35+årig hej-jag-vill-vara-20-igen om jag ville ha hjälp. Och knappt hann jag svara innan hon insisterade pü att få sminka mig och pröva en hel massa foundations. Allt medan hon förfärat pratade om hur fruktansvärt torr min hy var, och så röd den var! Vadför hudlotion använde jag? Jag använde väl hudlotion, jag MÅSTE använda hudlotion. Tillslut bestämde hon sig för att det inte ens var möjligt att sminka mig om jag inte smörjde in mig med någon lotion först. Så FRUKTANSVÄRT torr hy hade jag. Eftersom jag var förvirrad och hon pratade ur ett språkvetenskapligt pespektiv en mycket spännande Tyskengelska så gjorde jag som hon sa och hon satte igång med att täcka mitt ansikte med ett tjockt lager fondation och sedan ett tjockare lager rouge.

Glatt visade hon mig att hon faktiskt lyckats med den oerhörda bedriften att lyckas dölja mina röda kinder, torra panna och finniga haka och allt vad hon nu sa. Sedan visade hon vilka produkter hon använt och pratade med mig som om vi var nära vänner. Jag såg ut som om jag hade en mask inte ett ansikte. Jag gick därifrån utan att köpa någonting men tackade ödmjukast för självförtroendeboosten i alla fall

Kommentarer
Postat av: Marta

Hahahahha, men shitt, vilken sminkkärring!! Hade velat se hur du såg ut efter besöket!

2009-10-09 @ 19:55:57
URL: http://pollyperspektiv.blogg.se/
Postat av: Charlotta Cleman

Apa! Expediten, alltså. men hon var ovanligt tillmötesgående (!) för att vara en tysk expedit.

Jag har alltid uppfattat dessa som fisförnäma modedockor. Med en attityd som vaärdetnudå-

varförkommerduochstör? Men jag kanske också "shoppat" på fel ställen.

Nu är jag färdig med en grytlapp. Kan du vänta med matlagningen ett tag till? :)

Lass es dir gut gehen!

Wir sind alle stolz auf dich.

Tschüss

Oma

2009-10-10 @ 17:15:43
Postat av: Asa

Ja, hon var helgalen :O :/ åh, jag ser frammemot grytlapparna, börjar bli lite hungrig nu ;) :x

2009-10-10 @ 18:47:45
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/
Postat av: la mamma

Åsa au naturel est la plus belle :o)

2009-10-10 @ 23:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0