Mitt hjärta kan gå i tuuuuusen bitar

NEJMEN TJENA!

Här sitter jag och dricker kaffe och äter butterbretzel. Har ungefär hur mycket som helst att göra. Vafan hände liksom, här går man hela vintern* och lär sig att stå ut med att knappt jobba alls och sen gör världen plötsligt en helomvändning och kräver att man ska jobba jättemycket. Bretzel är förresten ett av guds största mirakel. Nu åter till temat. Jobb. Jag är plötsligt ansvarig för en hel massa tokigheter som jag inte klarar av. Bland annat att hitta ett tjugotal människor som är villiga att sälja crepes under 24-stunden-kick** i helgen. Jag känner väl inte ens tjugo tyskar heller! Har hittat 12 villiga själar nu. Vilket betyder att jag själv måste täcka upp för de 8 som inte är där :):):) Jag kan inte ens göra crepes. Försökte när vi hade Weihnnachtsmärkle, mina crepes blev inte runda :(

Och igår var jag och handlade också för jobbets räkning. På Lidl var jag och köpte 8 burkar nutella, 30 bananer, 12 camenbertostar und so weiter. Hade med mig 600 € handlade för 54€. Vad har jag nu ställt till med liksom?

Och medan jag gör alla dessa förberdningssaker totalt fel och definitivt mycket sämre än min föregångare fransyskan Julie-hej-jag-är-en-perfektionistisk-och-ordningsam-människa så måste jag beskaffa mig med den oerhört sorgliga uppgiften att göra ett inbjudningskort till Orelis avskedsfest. Allting kan gåååååååå i tuuu men mitt hjärta kan gåååååå i Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusen biiitar. Erhm. I alla fall. Det är bäst att jag tar itu med mina uppgifter och tjänar mitt dagliga bröd.



*Nu är det ju i och för sig tveksamt om en period där det sällan var under -2 grader för vinter. Men vi låter nu tyskarna tro att deras outhärdligt långa höst faktiskt är en vinter.

**Veranstalltung som samlar in pengar till ett ålderdomshem och ett barnhem i Allen, Argentina. Vilket råkar vara just den ort som Orelis kommer ifrån. Veranstalltungen går ut på att några vilda själar spelar fotboll i 24 i sträck (varje idiot ca 6 timmar i sträck) och för varje mål de gör skänker deras gudfädrar eller gudmödrar en viss summa pengar. Jag är tillexempel Phillips gudmor och skänker en € varje gång han gör mål. Nu får det räcka med förklaringar, förstår ni inte nu så är det ert problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0