Vår

Det är vår här. När min syster vaknade upp en morgon här om dagen var det minus 34 grader ute. Här är det idag gott och väl 10 grader och strålande solsken. Tyskarna hävdar fortfarande att det är vinter. Men. Idag hade jag sommarjacka, kortkjol, tights och T-shirt på mig på väg till jobbet och jag blev ändå för varm av promenaden. Jag fick hoppa över små vattenpölar mer än en gång och jag gick förbi en glassbar .

Glassbarer har inte öppet på vintern, Tyskland.

Så håll käften och erkänn att det är vår. Fåglarna sjunger i vartenda träd förfan.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Kortkjol, Anders? KORTKJOL!?

2010-02-26 @ 13:43:09
URL: http://ameow.blogg.se/
Postat av: therese

kom inte hem:) jag vill också ha v´år:(

2010-03-01 @ 15:28:29
URL: http://nogg.se/envackerflickasliv
Postat av: Fadren

Ska man vara petig var termometern nere i -34,9. Lite roligt men opraktiskt och ändå så mycket bättre än -17 och blåst.

2010-03-03 @ 08:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0