Frukost

Jag hatar att äta frukost. Den största anledningen till detta faktum är att jag alltid vaknar jättehungrig, oavsett om jag ätit en trerättersmiddag eller ingenting alls kvällen innan. Jag vaknar jättehungrig men utan någonsomhelst lust att äta något. Tanken på mat ger mig i det närmaste kväljningar. Jag tror att denna något olyckliga kombination av extrem hunger och noll matlust bottnar i det faktum att jag i så många år haft alldeles för lite tid på mig att äta frukost. Vi kan alltså skylla faktumet på skolan.

Nåväl, till följd av detta måste jag  alltid trilska med mig själv för att få mig att äta på morgonen, i morse lovade jag till exempel mig själv att jag skulle få äta mackor med honung på om jag först åt någonting stadigare. Jag vägrade, vilket ledde till att jag tillslut gav upp, gav mig själv en macka med hallonmarmelad och en macka med honug samt en clementin och en kopp te till frukost.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh. Jag har samma problem. Är sjukt hungrig men har absolut ingen lust att äta något. Men jag lyckas alltid få i mig någonting, som imorse, en skål med flingo och mjölk.

2010-01-27 @ 13:01:04
URL: http://grandbyresor.blogg.se/
Postat av: la mamma

Ja men det var väl inte så illa? xx Huvudsaken är att man äter nånting.

2010-01-27 @ 16:50:38
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0