He's the King of Rock and Roll

Jag är övertygad om att det finns människor som förtjänar att leva för evigt. Dessutom var jag övertygad om att Ronnie James Dio faktiskt aldrig skulle försvinna. Att han skulle dö av cancern fanns inte, tanken på att en sådan trivial hemskhet skulle kunna besegra Dio. Nej,nej,nej.

Min Dio. Min rockgud. Mannen som i årtionden producerat den ena geniala låten efter den andra. Från Holy Diver till Atom and Evil. Vars musik frälst min själ om och om igen.

Hur kunde det här hända? Vem var det som glömde bort att han var odödlig?

Jag är så glad att jag hann se honom live tre gånger. Och jag önskar att jag kunde sända någon form av värme till de människor som faktiskt stod honom nära. Jag vet att det inte är ett dugg logiskt. Men det här känns som en personlig förlust. Djupt ner i hjärtat.






Kommentarer
Postat av: la mamma

Jag tänker på konserterna vi upplevt ... så mycket kärlek i luften..



Vilket fantastiskt livsverk - jag hoppas han orkade minnas det med glädje och stolthet.

2010-05-18 @ 11:18:05
URL: http://ameow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0