Pingsfest

Sitter och gör det allra sista förberdningsarbetet för den stora "pingsfesten" i morgon. Förhoppningsvis kommer 1000 före detta Waldheimsbarn* ner till området runt caféet och köper en väldig massa mat/dricka och prylar så att vi/de samlar in oerhört mycket pengar.. I alla fall såanväder jag mig i princip av samma listor som min föregångare fransyskan Ordningsam har gjort. Hon hade tydligen en väldig förkärlek till att designa listor och skyltar i liggande läge. Jag tror att jag hatar henne. Inte minst för att det är samma kvinna som klistrat fast "der Stuhl" eller "die Waschmachine" på i princip alla mina möbler. Ja, något sinne för inredning hade hon hur som helst inte.

Efter den här helgen så är jag inte lika dödsupptagen längre och har därför tid att delge er fler händelser av mitt liv. Så håll till godo eller skit fullständigt idet.



*Waldheim (skogshem) är ett sommarläger för barn här i Blaubeuren. Det har funnits i uppskattningsvis 2000 år och grundades därför troligen av Jesus själv. Eftersom det har funnits i all evig tid så har i princip alla människor på denna jord (läs Blaubeuren) någongång deltagit. Nu ska emellertid huset som tillhör lägret renoveras, för uppskattningsvis riktigt-mycket-pengar och därför behöver vi/de (inte riktigt säker pv om jag inkluderar mig själv i detta) samla in ja just det: riktigt mycket pengar! Därför anordnas nu detta vad "Vi slår vad om att 1000 föredetta... Ja ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0