24-stunden am stück

Aha, så var der*24-stunden-kick över för detta år. Det var säkert kul för de som deltog. Själv stod jag inte riktigt ut med att stå på sidan och titta på. Fotboll i 24 timmar liksom, fy fan va hårt. Fyfan vad kul. Sälja crepes i 12 timmar och sedan gå hem och sova för att chefen kräver dig fit nästa morgon. Inte lika hårt. Inte lika kul . Phillip gjorde 21 mål och jag betalde 21 € till barnhemmet i Argentina.

Det regnade 20 av de 24 timmarna. När det inte regnar det sov jag. När det regnade stod jag i ett tält och gjorde crepes. Es war zum kotzen erlich gesagt. Fast det är nog för att jag är världens mest egocentrerade människa och inte tycker att andra människor ska ha roligt när jag måste sälja crepes. Sen hjälpte det inte heller att jag höll på att duka under av mensvärk och var tvungen att cykla hem i ösregnet för att dricka kamomillte och gråta med en colaflaska fylld med kokande vatten invirad i en handduk på magen. Tills det gick över och jag kunde återvända till crepsen.

Nåja. Så mycket mer att säga om den saken har jag väl inte. Det är överhuvudtaget en rolig grej så lyssna för i helvete inte på min pessimistiska dagen-efter-utläggning och Orelis hade en avskedsgudstjänst men jag vägrar ändå att inse att hon tänker lämna mig om exakt en vecka!



*eller eventuellt "die" eller kanske "das"

Titta på den här, visserligen lite patetiska, videon om "Kicken" och föreställ er det hela med hällande regn :) Eller gör som Frida skulle ha gjort, föreställer att ingen av de medverkande har byxor på sig :)



Kommentarer
Postat av: Bror

Om jag bara kunde förstå varför de valde att spela på det där underlaget :o

2010-05-09 @ 15:27:21
Postat av: Syster

Tyskar, broder, de är inte riktigt friska :O

2010-05-09 @ 19:15:30
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0