Slutet närmar sig

Det drar ihop sig nu. Snart har det gått ett helt år. Snar får jag åka hem och börja om livet på nytt. Typ. Ikväll ska jag säga adjö till mina små flickor, de som jag har haft i Jungschargruppen och som avgudar mig trots att jag inte förtjänar det. Vi ska baka chokladbollar, och en sista gång sjunga "En kulen natt, natt, natt..."

I morgon har jag det sista mötet med min mentor i Ulm, han har skjutit upp våra möten de senaste tre månaderna men nu behöver han mig plötsligt så att jag kan skriva under några viktiga papper och inte vet jag, säga adjö kanske.

På lördag är det avskedsfest och på tisdag kommer mamman hit. Sen onsdag är det dags att kliva på tåget och lämna Blaubeuren. Japp, tåget, hela vägen hem. Eller tja jag tänkte kliva av i Stockholm för ex-volontär seminariumet är ju dagen därpå. Har förresten inte hört ett pip därifrån. Vad håller de mupparna på med? Ibland känns det som alla i volontärbranschen är muppar. MUPPAR! Känner inte en enda som inte är förvirrad som en gås. (Jag är frisk som en nyslaktad gås!) Jag menar folka är i regel helt underbara men också ALLTID förvirrade.

Förresten är det sensommar värme och över 20 grader här. Pilutta er!

Måste springa hem nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0