Suckar och dricker kaffe på mitt tomma kontor

I morse när jag kom till jobbet, alldeles i tid bara för att kompensera för den avsiktliga försovningen igår, var ingen här. Ingen, ingen alls. Och någon hade tagit strömkabeln till min arbetsdator. Så jag satte mig vid Daniels* dator och tänkte kolla mejlen. Ingen tillgång till internet. Så, jag spelade Röj istället. En bra stund efter tio kommer Daniel i alla fall. Bra, två praktikanter utan en aning om vad de ska göra. Sen ringde chefen och undrade om jag letade efter strömkabeln. JA TACK! Den låg i metallådan i hörnet. Såklart. Vi kommer om några timmar sa Chefen och lade på.

Nu sitter jag här och dricker kaffe med massor av mjölk (teet som jag köpte hit har tagit slut) och funderar p
å vad i helvete jag ska göra. Ta vara på tiden. Liksom. Daniel spelar dålig musik i kontoret intill.

Det är frustrerande, alla är s
å stressade inför det där Waldheim**, och huset som det ska hålla till i. Alla beter sig lite likt yra höns och allra minst har de tid att berätta för sina minst lika förvirrade praktikanter vad de kan göra för att hjälpa till. Igår gick jag hem och målade en tavla redan vid halv två. Efter att mycket noga förvissat mig om att det verkligen inte fanns någonting att göra, naturligtvis. Jamen vafan ska jag sitta här och glo in i väggen för?

I kväll är sista g
ången med min Jungschar-grupp i alla fall. Vi har lärt oss sjunga "En kulen natt, natt, natt" och när jag kommer springer alla barnen till mig "OSSSSSSA" ropar de och ska kramas. Jag gillar min barngrupp. Om jag nu inte gillar så mycket annat just nu.

*Den nya Orlelis
** Vad är Waldheim?

Kommentarer
Postat av: robinälgennordin

naaaaawww ossssa! :')

2010-07-23 @ 11:02:20
Postat av: RB

Hej, jag ska flytta till Hamburg i slutet av augusti. Jag undrar om du kanske vet hur det funkar med avtal som svensk i Tyskland. Jag tänker främst på abonnemang...

2010-07-25 @ 21:58:07
Postat av: Kära RB

Jag har ett tyskt bankkonto och är skriven som invanare i Blaubeuren. Har till och med fatt nagotslags nummer som jag ska använda mig av om jag nagonsin tänkte söka jobb (är ju i nuläget bara volontär) I EU-land är sadant inga problem. Men ska du ha abonnemang sa borde du förmodligen skaffa ett bankkonto här. Problemet är att jag inte har fixat nagonting sadant själv, det gjorde min organisation här i början av mitt ar eftersom jag knappt kunde tyska da ,)



Vad ska du göra i Hamburg? :)

2010-07-26 @ 10:46:43
URL: http://envalrossityskland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0